Hier kunt u de meestgestelde vragen over de deelfietsen lezen.
Om het slot te openen dien je allereerst de Deelfiets Nederland app via de App Store of Play Store te downloaden. Maak vervolgens in de app een account aan en klik op de link in de e-mail die je ontvangt om de account te activeren. Ga bij de fiets staan die je wilt huren en scan de QR-code op de fiets. In de app krijg je stap voor stap instructies hoe je een fiets moet huren. Zo kun je snel aan je reis beginnen!
Als je een fiets hebt gehuurd kun je met de Deelfiets Nederland app de fiets op slot zetten. Druk hiervoor in de app op het fiets-icoontje onderin en kies dan voor Zet op slot. Volg de instructies in de app om de fiets op slot te zetten.
Soms kan de app geen verbinding krijgen met het slot van de fiets. Als dit gebeurt, dan krijg je in de app instructies om te proberen dit op te lossen: je moet internet hebben, controleer of Bluetooth aan staat op je telefoon, en ga dicht bij het slot staan. Soms helpt het om de app helemaal af te sluiten en opnieuw op te starten. Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact met ons op.
Ja, dat is mogelijk. Via de app kunt je de Deelfiets op ieder gewenst moment en op iedere gewenste locatie op slot zetten als je bijvoorbeeld een pauze tijdens het fietsen neemt. Druk hiervoor in de app op het fiets-icoontje onderin en kies dan voor Zet op slot. Volg de instructies in de app om de fiets op slot te zetten.
Als de Deelfiets onderweg kapot gaat of gestolen wordt, neem dan direct contact met ons op. Bij diefstal dien je ook direct aangifte bij de politie te doen.
Op het display van de deelfiets kun je zien hoeveel stroom er nog in de batterij van de deelfiets zit.
Het is mogelijk om zonder elektrische ondersteuning te fietsen, maar dit fiets zwaar en is voor de meeste gebruikers niet comfortabel. We adviseren daarom om de lading van de accu op het display van de fiets in de gaten te houden en de fiets tijdig weer in te leveren als deze leeg raakt.
De elektrische Deelfietsen van Deelfiets Nederland hebben een maximale snelheid van 25 km per uur.
Geen zorgen. Je kunt inloggen met je Deelfiets Nederland account op een telefoon van een vriend of vriendin. Let op: De Deelfiets Nederland app dient wel op de telefoon gedownload te zijn.
In onze app en op onze website kun je zien of er een Deelfiets beschikbaar is op jouw gewenste locatie. Druk op de kaart op een locatie om de beschikbaarheid te zien. Op de website vind je de kaart bij Deelfietsen > Locaties.
Nee. Het is niet toegestaan om iemand achterop de fiets te vervoeren. Dit geeft schade aan de fietsen. Eventuele schade aan de fiets, doordat er meer dan één persoon te gelijk op de fiets heeft gezeten, worden aan je doorberekend.
Het is belangrijk om de fiets na gebruik op het juiste droppoint terug te plaatsen en via de app de rit te beëindigen. Als je de huurperiode niet goed beëindigd, zal de huurtijd en daarmee de huurkosten blijven oplopen. Lukt het niet om de rit via de app te beëindigen? Stuur ons dan een e-mail op info@deelfietsnederland.nl met het nummer van de fiets, het droppoint waar je de fiets hebt ingeleverd en de datum en het tijdstip waarop je dat hebt gedaan, dan melden we de fiets alsnog zo snel mogelijk voor je af.
Je moet de fiets altijd weer inleveren bij het droppoint van Deelfiets Nederland. Het is afhankelijk van de regio waar je de fiets huurt of je voor een ander droppoint kunt kiezen of dat je deze altijd weer naar het droppoint terug moet brengen waar je de huur hebt gestart.
In de regio Weerribben-Wieden is het mogelijk om een fiets bij een ander droppoint in die regio in te leveren. Je herkent deze droppoints in de app aan het icoontje PAK 'M.
Ook voormalig KeoBike fietsen kunnen bij elke voormalig KeoBike locatie worden ingeleverd.
Wij hanteren verschillende tarieven afhankelijk van de locatie en het type fiets. Op de locatie pagina kun je per locatie het nu geldende tarief zien. Je ziet ook altijd het actuele tarief als je de fiets scant in de Deelfiets Nederland app voordat je de fiets huurt. Je vindt de locaties op de website bij Deelfietsen > Locaties.
Onze Deelfietsen hebben een tarief per 15 minuten en een maximaal tarief per dag. Het tarief per 15 minuten wordt per blok van 15 minuten of een deel daarvan in rekening gebracht, gerekend vanaf het hele uur. Op sommige locaties geldt ook een starttarief. Een deelfiets kost op een dag nooit meer dan het maximale tarief per dag. Om 12 uur 's nachts begint een nieuwe dag, waarna de ritprijs weer per blok van 15 minuten oploopt tot het maximale tarief voor die dag is bereikt.
Soms komt het voor dat je de huur van de fiets niet kan beëindigen. Als eerste is het belangrijk om dan te controleren of je bij het droppoint bent waar je de fiets mag inleveren. Is de accu van je deelfiets (bijna) helemaal leeg, dan moet je de fiets bij het droppoint eerst een paar minuten aan de lader hangen voordat de app kan herkennen dat de fiets bij het droppoint staat. Wacht dan een paar minuten en probeer het nog eens. Lukt het niet? Stuur ons dan een e-mail op info@deelfietsnederland.nl met het nummer van de fiets, het droppoint waar je de fiets hebt ingeleverd en de datum en het tijdstip waarop je dat hebt gedaan, dan melden we de fiets alsnog zo snel mogelijk voor je af.
Betalen kan via de Deelfiets Nederland App met iDEAL of creditcard.
Fietsen van Deelfiets Nederland staan op aangewezen locaties, zogenaamde droppoints. Deze locaties kun je terugvinden op de kaart in de Deelfiets Nederland App en op onze website onder Deelfietsen > Locaties.
Deelfiets Nederland heeft zowel elektrische fietsen als reguliere fietsen. Het verschilt per locatie of er elektrische of reguliere fietsen worden aangeboden. Kies een locatie op de kaart om te zien wat voor type fietsen daar worden aangeboden. De locaties vindt je in de Deelfiets Nederland App of op de website bij Deelfietsen > Locaties.
Als je voor de eerste keer een fiets huurt moet je vooraf € 1,- betalen. De app vraagt je om deze betaling te doen als je voor het eerst een fiets scant. De rest van je ritprijs betaal je achteraf nadat je de fiets weer hebt ingeleverd. Bij elke volgende rit betaal je de hele ritprijs achteraf. Betalen kan met iDEAL of creditcard.
Via de Deelfiets Nederland App kun je eenvoudig een probleem met de fiets melden. Druk daarvoor in de app op "Hulp nodig" en kies "Meld een probleem" Onze serviceafdeling repareert de fiets dan zo snel mogelijk.
Is het niet veilig om met de fiets te rijden? Breng de fiets dan terug naar het droppoint en beëindig de huur via de app.
Brengt de app kosten in rekening voor een fiets die je niet kon gebruiken? Je hoeft deze niet te betalen. Stuur ons alsjeblieft een e-mail op info@deelfietsnederland.nl met het nummer van de fiets en het probleem wat je had, dan passen we de rekening zo snel mogelijk aan.
Soms kan de app geen verbinding krijgen met het slot van de fiets, waardoor je de fiets niet op slot kunt zetten. Als dit gebeurt, dan krijg je in de app instructies om te proberen dit op te lossen: je moet internet hebben, controleer of Bluetooth aan staat op je telefoon, en ga dicht bij het slot staan. Soms helpt het om de app helemaal af te sluiten en opnieuw op te starten. Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact met ons op.